AZONOSÍTANI, HOGY MI OKOZZA AZ ALVÁSI PROBLÉMÁKAT

Aludni a jobb szív egészségéért

Így kellene aludni

Egészséges életmód Nincsenek megjegyzések Hogyan szeret aludni? Háton vagy inkább oldalt fekve érzi jobban magát alvás közben? Vannak olyanok, akiknek akár 4 órai alvás is tökéletesen elég. Ezzel szemben másoknak pedig minimum 10 óra alvásra van szükségük ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Ez egyénenként eltérő. Általában azonban az egészséges felnőtteknek óra alvásra van szükségük.

Mindannyian azt kívánjuk, bárcsak jól tudnánk aludni. Gyorsan elaludni és zavartalanul átaludni az éjszakát. A helyzet az, hogy megteheted, és ami a legjobb, hogy nem is kell hozzá sok minden. De mi választja el a két csoportot? Hogyan lehetséges, hogy egyesek gyorsan elalszanak, és kiváló minőségű alvást élveznek, míg mások forgolódnak, és ha egyszer elaludtak, egész éjszaka nehezen alszanak el?

Talán nem meglepő az sem, hogy a túl kevés és a túl sok alvásnak is vannak hátrányai. Ha keveset alszik, akkor nem tudja kipihenni magát, és az egész napja morcosan fog eltelni. Ha pedig állandóan túl keveset alszik, akkor aludni a jobb szív egészségéért akár szív és érrendszeri betegségek kialakulásához is vezethet.

Miért nem?

Ha hajlamos a cukorbetegségre, akkor a túl kevés alvás is erősítheti a diabétesz kialakulását. Ami viszont már meglepő lehet az az, hogy ha túl sokat alszik, akkor ugyanúgy nagyobb a valószínűsége, hogy ezektől a korábban felsorolt krónikus betegségektől vagyis a cukorbetegségtől, vagy valamelyik szív és érrendszeri betegségtől szenved.

Nemcsak az alvással töltött időnek, hanem az alvási pózoknak is szerepe van egészsége alakulásában. Tudta azt, hogy alvási pozíciója szerepet játszik abban, hogy milyen hamar jelennek meg arcán a ráncok, vagy hogy horkol-e vagy pedig nem? Nyilván nem könnyű aludni a jobb szív egészségéért azt az alvási pózt, amelyet már megszokott, és jól érzi magát közben, de azért érdemes megismerni, hogy milyen következményei lehetnek annak, ahogyan szeret aludni. Háton fekve szeret aludni? Ha igen, akkor sok orvos is osztja a véleményét, mert általános nézet szerint a háton fekvés jót tesz a gerincének és a nyakának.

aludni a jobb szív egészségéért q10 a szív egészségéért

Azt persze nem árt tudnia, hogy leginkább párna nélkül vagy pedig csak egy kispárnával igazán egészséges a háton alvás is. Ha túl sok párna van a feje alatt, akkor a gerince és a nyaka is görnyedt tartásba kényszerül.

Huszonnégy

Amikor a hátán fekszik, akkor az arca sem gyűrődik hozzá a párnához, és nem lesz olyan hamar ráncos az arca. Van hátránya is. Mégpedig az, hogy jóval nagyobb az esélye annak, hogy horkol alvás közben. Ezt ugyan Ön nem hallja, a párja azonban annál inkább.

Az oldalt fekvés a kedvenc póza? Oldalt fekve szeret aludni?

aludni a jobb szív egészségéért magas vérnyomás 50 évesen

Ha igen, akkor általában mindig ugyanazon az oldalán alszik. Már amennyire emlékszik erre alvás közben. A bal oldalon alvás kifejezetten javasolt a terhes nőknek, mert ez javítja a vérkeringésüket.

Ez pedig a magzatnak és az anyának is előnyös. A háton alvás azért nem jó, mert a baba miatt túl nagy nyomás nehezedik a hát alsó részére. A gyomorpanaszokkal küszködőknek is előnyösebb az oldalt fekvés, mert könnyebben tudnak elaludni, mint háton fekve. Az oldalt fekvésnek azonban megvan az a hátránya, hogy ilyenkor nyomódnak a belső szervek, ezért amennyire lehet érdemes egyszer a bal oldalon máskor pedig a jobb oldalon aludni, illetve nagyjából ugyanannyit aludni a jobb és a bal oldalon.

Az oldalt fekvés nem kedvez még az alul lévő karnak sem, mert akár a teste alá kerül a keze, akár a feje alá teszi, könnyebben zsibbad el. A nőknél még további hátránya az oldalt fekvésnek az is, hogy arcuk hamarabb ráncosodhat a párnához gyűrődve.

Emellett pedig különösebb a nagyobb mellű nők legyenek óvatosabbak az oldalt fekvéssel, mert oldalt fekve a mellek lefelé lógnak, és megnyúlnak a mell tartószalagjai.

Oldalt fekvéskor arra figyeljen, hogy a feje alá egy olyan párnát tegyen, ami biztosítja azt, hogy ne lógjon le a feje, és jól kitölti a válla és a feje közötti szélességet. Olyan párnát válasszon, amelyik megtámasztja a fejét.

aludni a jobb szív egészségéért gyógyszer nyomás hipertónia

A hason fekvés hátrányai túlsúlyban vannak Ha erősen horkol, akkor Önnek előnyös a hason fekvés, mert csökkenti a horkolást. Vannak azonban hátrányai is a hason fekvésnek.

Az újszülött fokozott táplálékigénye miatt teljesen természetes, hogy két-három óránként felébred, éjszakánként is. Normál esetben idővel nő az alvás intervalluma. Általában öt-hat hónapos korára hozzászokik a nappal-éjszaka ritmushoz. Azonban sok csecsemő éjszaka szopik a legszívesebben.

Az egyik legfontosabb az, hogy nem támasztja alá a gerincét. Az ellazult pihenés helyett összenyomja a csigolyákatés a gerincet tartó izmokat.

Meztelen alvás: így csökkenti a fertőzések esélyét Az egyik legalapvetőbb alvást elősegítő módszerről hajlamosak vagyunk elfeledkezni, vagy épp nem ismerjük a jótékony hatásait. Lássuk, milyen előnyei lehetnek a ruha nélküli alvásnak. Ruhában vagy anélkül? Az elalváshoz nélkülözhetetlen például, hogy megfelelő legyen a testhőmérséklet.

Ez pedig könnyen hát és gerincfájást okozhat. Másrészt pedig akár jobbra, akár balra fordítja közben a fejét, ez egy természetellenes tartást ad a nyakának, ráadásul még meglehetős mozdulatlanságra is kényszeríti a fejét, ami a merev tartás hátrányaival is jár. Ön milyen pozícióban szeret aludni?

aludni a jobb szív egészségéért ingyenes szívegészségügyi hónap plakátok

Az egyes alvási pózok előnyeinek és hátrányainak az ismeretében változtatni fog az alvásán?