Természetes szív- és érrendszervédő növények: önmagukban ezért nem elegendők

Jótékony szív egészsége. Huszonnégy

  1. Szív egészségügyi séta rendezvény
  2. Most megmutatjuk, hogy — a rendszeres testmozgás mellett — milyen tápanyagokat érdemes fogyasztanod ahhoz, hogy a szíved még hosszú évekig egészségesen dobogjon a mellkasodban.

Világszerte a halálesetek csaknem egyharmadát a szívbetegség okozza. Egyes élelmiszerek befolyásolhatják a vérnyomást, a triglicerideket, a koleszterinszintet és a gyulladásokat, melyek mind a szívbetegség tényezői.

Légy a szíved barátja — Top 10 szíverősítő étel 1. Zabpehely Vízben nem oldódó rostban gazdag, csökkenti a koleszterinszintet, védi az ereket, így rendszeres fogyasztása csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Íme 15 élelmiszer, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatsz a szíved egészségéhez. Ezek beépítése egy kiegyensúlyozott, vegyes étrendbe elősegíthetik a szíved jó állapotát, és minimalizálhatják a szívbetegségek kockázatát. Zöldleveles zöldségek A zöldleveles zöldségek, mint például a spenót, a keltkáposzta gazdag vitamin, ásványi anyag és antioxidáns források.

Magas a K-vitamin és nitráttartalmuk, melyek hozzájárulhatnak a vérnyomás csökkentéséhez és az artériás működés javulásához.

jótékony szív egészsége gyógytea szív egészsége

A tanulmányok azt igazolják, hogy a magasabb zöldleveles zöldségek bevitele csökkenthetik a szívbetegség kockázatát. Teljes kiőrlésű gabonafélék A teljes gabonaszemek magukban foglalják a gabona mindhárom tápanyagban gazdag részét: csíra, magbelső, korpa. Teljes kiőrlésű gabonák közé tartozik a teljes kiőrlésű búza, barna rizs, zab, rozs, árpa, hajdina és a quinoa.

Piros bogyós gyümölcsök A szamóca, az áfonya, a szeder és a málna olyan fontos tápanyagokat tartalmaznak, melyek központi szerepet játszanak a szív egészségében.

A zöldborsó 5 legfontosabb egészségügyi hatása

Gazdagok antioxidánsokban, mint például az antocianinok, melyek védenek az oxidatív stressz és gyulladások ellen. Ráadásul a piros bogyók finom és alacsony kalóriatartalmú gyümölcsök, melyek a nap bármely szakaszában bátran fogyaszthatóak.

jótékony szív egészsége bilobil magas vérnyomás

Avokádó Az avokádóban magas az egyszeresen telítetlen zsírok mennyisége, ezenkívül gazdag káliumforrás. Ezek segíthetnek a koleszterinszint és a vérnyomás csökkentésében, valamint a metabolikus szindróma kockázatának csökkentésében. Zsírokban gazdag halak és a halolaj A zsírokban gazdag halaknak lazac, makréla, szardínia, tonhal magas az omega-3 zsírsavtartalma, és segíthetik a szívbetegségek kockázati tényezőinek csökkentését, ideértve a vérnyomást, a triglicerideket és a koleszterint.

1. Zabpehely

Ha nem eszünk akár hetente több alkalommal is halat, akkor az omega-3 zsírsav bevitelnek egyik másik lehetősége a halolaj fogyasztása. Más omega-3 kiegészítők, mint például a krillolaj vagy algaolaj szintén népszerű alternatívák.

jótékony szív egészsége hogyan lehet fogyni egy magas vérnyomásban szenvedő ember számára

Dió A dió nagy mennyiségű rost- és mikrotápanyagot tartalmaz, mint például a magnézium, réz és mangán. A kutatások azt igazolják, hogy néhány dióbél beiktatása az étrendbe védelmet nyújthat a szívbetegségek ellen.

1. Kiváló növényi eredetű fehérjeforrás, tápanyagban és antioxidánsban gazdag

A tanulmányok arra utalnak, hogy a dió hozzájárulhat a koleszterin és a vérnyomás csökkentéséhez, és ez összefüggésben lehet a szívbetegségek alacsonyabb kockázatával. Bab A bab magas rezisztenciájú keményítővel rendelkezik. Számos magas vérnyomás betegség ICB kódja igazolta, hogy a babfogyasztás csökkenti a koleszterin és trigliceridek szintjét, ezenfelül csökkentheti a vérnyomást és a gyulladásokat is.

Étcsokoládé Az étcsokoládé gazdag antioxidánsokban, mint például flavonoidokban, melyek hozzájárulhatnak a szív egészséges működéséhez, csökkenthetik a szívkoszorúér betegséget, valamint az artériák meszesedését.

About Judit

Paradicsom A paradicsom likopinekben gazdag forrás, mely egy természetes antioxidáns tulajdonságokkal rendelkező természetes növényi pigment. Mandula A mandula hihetetlenül tápanyagdús, mivel a vitaminok és ásványi anyagok hosszú listájával büszkélkedhet, melyek elengedhetetlenek a szív egészségéhez.

Emellett a jótékony szív egészsége magas a rost- és az egyszeresen telítetlen zsírok aránya, melyek befolyásolhatják a koleszterint és a hasi zsír csökkentését.

jótékony szív egészsége mi a magas vérnyomás otthoni kezelése

A magas tápanyagtartalom mellett ugyanakkor magas a kalóriatartalma, így jótékony szív egészsége adagokat tudatosan fogyaszd, ha fogyni szeretnél. Magok A chia mag, a lenmag és a kendermag, beleértve a rostokat és az omega-3 zsírsavakat is, nagyszerű tápanyagforrások a szívnek. Számos emberi és állati vizsgálatok során bizonyították, hogy a magvak fogyasztása javíthatja számos szívbetegség kockázati tényezőjét, jótékony szív egészsége a gyulladást, a vérnyomást, a koleszterint és a triglicerideket.

Fokhagyma A fokhagymát már évszázadok óta természetes gyógymódként használják különféle betegségek kezelésére, megelőzésére.

A neuropátia (idegkárosodás) szív- és érrendszeri hatásai – Neuropátia Tudástár 7. rész

Az utóbbi évek kutatásai megerősítették a növény jótékony szív egészsége tulajdonságait. A fokhagyma és annak összetevői bizonyítottan segítenek csökkenteni a vérnyomást és a koleszterint.

2. Citrusfélék

Ezenfelül csökkenthetik a vérrögképződést és a stroke kockázatát is. A legjobb, ha nyersen fogyasztjuk a fokhagymát, vagy főzés előtt törjük össze és hagyjuk állni néhány percig.

Ez lehetővé teszi a fokhagymában lévő vegyület, az allicin képződését, mely maximalizálja a fokhagyma lehetséges egészségügyi előnyeit. Olívaolaj Az olívaolaj a mediterrán étrend alapanyaga. Antioxidánsokban gazdag, amelyek enyhítik a gyulladást és csökkentik a krónikus betegségek kockázatát. Gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban is, és számos tanulmány összekapcsolta a szív egészségének javulásával. Használd ki az olívaolaj számos előnyét.

A szív- és érrendszeri megbetegedések hazánkban a vezető halálokok közé tartoznak

Csepegtesd főtt ételekre, vagy használd húsokhoz és szószokhoz, salátákhoz. Edamame Az edamame egy éretlen szójabab, mellyel gyakran találkozhatunk az ázsiai konyhában.

Jótékony szív egészsége tartalmaz, amelyekről kimutatták, hogy segítenek csökkenteni a koleszterinszintet. Az edamame rostot és antioxidánsokban is gazdag, amelyek szintén jótékony hatással lehetnek a szív egészségére. Zöld tea A zöld tea fogyasztása számos egészségügyi előnnyel járhat, a fokozott zsírégetéstől a jobb inzulinérzékenységig. Ezenkívül polifenolokban és katechinekban is gazdag, amelyek antioxidánsként szolgálhatnak a sejtkárosodás megelőzése, a gyulladás csökkentése és a szív egészségének védelme érdekében.

A zöld tea kiegészítők vagy a matcha fogyasztása hasonló előnyökkel jár, mint a zöld tea, szintén javíthatják a szív egészségét.